Primary Navigation

witamina b6

Regulator stresu wbudowany w organizm

Czy wiesz, kim są kluczowi gracze w zasilaniu organizmu? Kto reguluje stres i utrzymuje poziom energii?

Ich obecność po raz pierwszy została rozpoznana na początku XVI wieku. Jednak dopiero około 50 lat później lekarz z Guy’s Hospital, Thomas Addison, wykazał, że ci kluczowi gracze są niezbędni do życia. Zidentyfikował je jako przyczynę wcześniej tajemniczej i śmiertelnej choroby, obecnie znanej jako choroba Addisona.

Czy już wiesz, kim oni są?

Oto kolejna wskazówka…

Jeden produkuje steroidowy aldosteron (który kontroluje równowagę mineralną i wodną oraz ciśnienie krwi). Drugi wytwarza kortyzol (który wpływa na metabolizm glukozy, białek, tłuszczów i apetyt). Kortyzol jest również kluczowym składnikiem reakcji „walcz lub uciekaj” w momentach kryzysu.

Nadal nie jestem pewien?

Oto kolejna wskazówka:

Witamina B6 jest niezbędnym paliwem dla tych kluczowych graczy, pomagając w regulacji stresu i utrzymaniu energii.

Gratulacje… jeśli to rozgryzłeś! Mówimy o nadnerczach

Te ciężko pracujące gruczoły znajdują się na górze każdej nerki i są kluczowymi czynnikami zapewniającymi dobre zdrowie. Dlatego jeśli cierpisz na niedobór witaminy B6, cierpią również nadnercza.

Czy masz połączenie któregokolwiek z następujących objawów?

  • Wysypka, tłusta lub łuszcząca się skóra wokół głowy, brwi i uszu
  • Pogarszanie się objawów PMS
  • Wzdęcia
  • Skurcze i skurcze mięśni
  • Trudności ze snem
  • Apetyt na węglowodany
  • Problemy z pamięcią, mgła mózgowa, smutne nastroje
  • Częsta choroba
  • Niezdolność do zapamiętania snów

Jeśli masz którykolwiek z tych objawów, możesz cierpieć na niedobór witaminy B6.

Aż 78% kobiet ma niedobory i nie zdaje sobie z tego sprawy, zwłaszcza kobiety stosujące pigułki lub HTZ (hormonalna terapia zastępcza). Leki te usuwają witaminę B6 z organizmu. Nawet niewielki niedobór może prowadzić do zmęczenia, niepokoju, zamglenia i niebieskiego nastroju. Poważniejsze niedobory skutkują bólem stawów, osłabieniem i stanem zapalnym całego ciała.

Alkohol i kofeina również pozbawiają organizm witaminy B6.

Możesz zwiększyć wchłanianie witaminy B6, spożywając pokarmy bogate w magnez i inne witaminy z grupy B… takie jak nasiona słonecznika i awokado.

produkcja nadnerczy

Inne rewitalizujące naturalne rozwiązania to:

Karczoch – Według szwedzkich naukowców dwa razy w tygodniu karczoch może zapewnić energię potrzebną do zasilania w najbardziej ruchliwe dni. Substancja czynna tego warzywa (sylimaryna) poprawia wchłanianie potasu i magnezu zwalczającego zmęczenie.

Plastry ogórka – Naukowcy z University of Bridgeport w Connecticut odkryli, że związki roślinne zawarte w ogórkach pomagają tłumić produkcję hormonów stresu, aby uspokoić zmęczone nerwy. Korzyści mogą trwać około czterech godzin.

Rukiew wodna – Dodawana do kanapek i sałatek dostarcza 106% dziennej wartości witaminy K (składnik odżywczy, który przyspiesza gojenie się uszkodzonych mięśni, więzadeł i chrząstki). Powinieneś zauważyć mniejszy ból w ciągu tygodnia lub dwóch.

Groszek cukrowy – bogata podaż aminokwasów w groszku cukrowym stanowi podstawowy budulec dla poprawiających nastrój substancji chemicznych w mózgu. Jedna filiżanka może przegonić bluesa do pięciu godzin.

Osobom z niedoborem witaminy B6 sugeruje się dodanie pigułki z kompleksem B z chlorowodorkiem pirydoksyny lub pirydoksalem – 5 – fosforanem (koenzymem biorącym udział w syntezie aminokwasów).