Site Loader
Zdrowie - Wypoczynek - Trening
Kojarzy się zapewne z zabawami z dzieciństwa ale jest to jednocześnie świetny sprzęt gimnastyczny. I co istotne – można mieć to w domu i kiedy tylko chcemy możemy sobie skorzystać. Myślę, że warto przypomnieć sobie o tym nieskomplikowanym oraz szybko przynoszącym efekty plastikowym przyrządzie.
Gdzieś w połowie ubiegłego wieku na punkcie kolorowych kół oszalała Ameryka, a po niej Europa. Tyko ta osoba, która chociaż raz spróbowała wie ile przy tym jest śmiechu i frajdy, a co ważne boczki i zbędny tłuszczyk znikają. Hula hop to nazwa ćwiczenia gimnastycznego i jednocześnie zabawy zręcznościowej polegającej na utrzymywaniu w nieustannym ruchu lekkiego pierścienia.
Jak się ponadto okazuje entuzjaści hula hop świętują World Hoop Day od 2007 roku. Istnieje nawet kalifornijska szkoła kręcenia hula hop, organizowane są również coraz częściej „kursy kręcenia”.

Hula hop odchudzające

Znane od lat hula hop działa wyszczuplająco na talię, ujędrnia ramiona, a nawet pozytywnie wpływa na kręgosłup. Modeluje nogi, ramiona i pośladki – lepiej być nie może Ponadto przyrząd ten ukształtuje odpowiednią, prawidłową postawę. W celu utrzymania koła na wysokości talii, trzeba mocno napinać mięśnie brzucha wzmacniając je w ten sposób, że odzyskują sprężystość. Kręcąc hula hop kształtują się zasadniczo pośladki i brzuch.

Hula hop fitness

Jak się okazuje, kolorowe kółka hula hop ostatnio coraz częściej pojawiają się na zajęciach w klubach fitness. Zatem śmiało można stwierdzić, ze już czas by wyciągnąć swoje hula hop ze strychu lub piwnicy i też zacząć kręcić ? Wystarczy kilkanaście minut codziennych ćwiczeń aby były efekty.
Zajęcia przy użyciu hula hop polegają głównie na kręceniu plastikową obręczą w pasie, na szyi lub na kończynach. Aby rozpocząć ćwiczenia z hula hop, stajemy w lekkim rozkroku, kolana są lekko ugięte, koło nakłada się na wysokość talii, następnie wprawia się je energicznie w ruch. W celu utrzymania hula hop w ruchu trzeba cały czas poruszać biodrami w bok i do przodu lub do tyłu, przenosząc jednocześnie ciężar z jednej nogi na drugą. Niby proste… Też tak myślałam, dopóki nie spróbowałam będąc u koleżanki, bo kółko posiadała… I 2 sekundy i spada… Hehehe trzeba się pomęczyć 

Ćwiczenia hula hop na talię i biodra

Kręcimy hula-hop na talii i biodrach przez kilkanaście minut standard. Staramy się obracać nim wokół talii tak długo jak możemy. Kręcimy biodrami raz w prawą, następnie w lewą stronę.

Ćwiczenia hula hop na brzuch

Kładziemy się na podłodze. Hula hop kładziemy pod łopatkami. Nogi są ugięte i lekko rozchylone, stopy oparte na podłodze. Unosimy tułów razem z hula hop powoli i stopniowo, po czym opuszczamy je powoli na podłogę. Ćwiczenie należy powtórzyć około 15 razy.

Ćwiczenia hula hop na uda i pośladki

Stoimy wyprostowani, nogi złączona i brzuch napięty. Hula-hop stawiamy przed sobą. Podpierając się na kole unosimy jedną nogę, przenosząc ciężar ciała na drugą, po czym powoli ją opuszczamy. Na zmianę jedna i druga noga. Ćwiczenie powtarzamy po 15 razy na każą nogę.

Ćwiczenia hula hop na plecy

Stajemy w lekkim rozkroku, plecy są wyprostowane, brzuch wciągnięty i hula hop unosimy nad głowę. Dalej robimy skłon w prawą stronę, potem powrót i skłon w lewą stronę. Staramy się powtórzyć to ćwiczenie po 15 razy na stronę.

Ćwiczenia hula hop na ramiona

Zakładamy obręcz na wyciągnięty w bok nadgarstek, wprawiamy hula hop w ruch i kręcimy kółka. Poruszamy nią lekko, aby kręciła się przemieszczając od nadgarstka do ramienia Ćwiczenie należy powtórzyć po 20 razy na każdą rękę.
Ponadto można wykorzystać hula hop jako skakankę. Stoimy wyprostowani trzymając hula hop i przeskakuj przez nie jak przez skakankę. Powtarzamy to około 20 razy.
Również do rozciągania można wykorzystać ten przyrząd. Stawiamy kółko daleko przed sobą i opieramy się na nim, maksymalnie rozciągając plecy. Staramy się wytrzymać w takiej pozycji 20 -30 sekund.

Hula Hop efekty

Systematycznie wykonywanie ćwiczenia z hula hop pozytywnie wpływają na koordynację ruchową oraz kształtuję sylwetkę, ponadto pomagają utrzymać właściwą postawę, modelują mięśnie pośladków, ramion i nóg. Z pomocą powyższych ćwiczeń łączymy przyjemne z pożytecznym. Dwudziestominutowe ćwiczenia umożliwiają spalenie około 200 kalorii. Z czasem należy wydłużać jednostki treningowe do 1 godziny. Pierwsze efekty ćwiczeń z hula hop pojawią się już po około 30 dniach.
Zatem koła w ruch!!!